XII:e Nordiska Upphovsrättssymposiet

AVTAL, EKONOMI OCH UPPHOVSRÄTTENS REFORMERING
Hasselbacken, Stockholm 9 – 11 maj 2005

HUVUDSPONSORER

Skrivit uppsats om upphovsrätt? Sök SFU:s uppsatsstipendium! Utlysning för 2022/23.

Save-the-date: Föreningens årsmöte, kombinerat med anförande på aktuellt upphovsrättsligt tema, äger rum den 30 mars. Kallelse med årsmöteshandlingar m.m. skickas ut i månadsskiftet februari/mars.

Föreningens årliga studiedag ägde rum den 28 november på World Trade Center i Stockholm. Presentationerna från studiedagen finns tillgängliga via denna länk

Nu finns möjlighet att beställa ett exemplar av den bok som dokumenterar 2019 års ALAI-kongress i Prag. Kongressen fokuserade på individuell och kollektiv förvaltning av rättigheter (se https://www.alai2019.org/). Alla som är medlemmar i SFU är också medlemmar i ALAI och har därför möjlighet att få ett gratis exemplar av boken. Beställning sker genom att fylla i formulär via denna länk, senast den 6 oktober.

Studenter som läser på magister/masters-nivå eller motsvarande har möjlighet att ansöka om ”ALAI European Authors’ Right Award – supported by GESAC”. Sista ansökningsdag är 15 november. För mer information om riktlinjer se denna länk. För anmälningsformulär, se denna länk.